[Puding Keju+Biskut Oreo]

salam~
.
mencuba resipi senang lagi..err puding jer..hehe..nak membaking kek,cupcake bagai mmg tak ckup masa..nnt2 la carik masa..hihi..
.
resipi senang sebab guna biskut aje tuk hasilkan rasa keju tuh..semestinye biskut cheese tuh..yg masin lemak2 sikit..mmg sedap laa..tapi sy guna biskut cheese yg berkrim cheese jugak di tengah..sedapp..hihi..
.
resipi saya amik dari SINI..terima kasih tuan rumah..

~rupa puding keju sy..sekejap keju sekejap cheese..haha..sama maksud je kan..haha..
.
.
.
dalam proses pembuatan tuh..kat tengah2 adunan sy susunkan biskut oreo nih..lagi la masyukk rasa dia..patutla tuan punya resipi cakap puding terbaekkkkkk..hehe..
.
kalo letak lagi byk oreo lagi sedap ko!hehe..

~oreo disusun berhati2..hehe..terapung jer biskut nih dalam adunan puding tuh..comey..haha..
.
.

~rupa puding bila dipotong..ohh..saya letakkan buah kiwi sebagai hiasan atas tuh..letak dalam bekas sebelum dituang adunan puding tadi..
.
jom cek resipi senang nih..
.
bahan-bahan:
.
13g serbuk agar-agar
1 liter air (4 cawan)
120g gula kastor (3/4 cawan)
3 biji telur
120-150g biskut Cheese (saya guna 2 peket biskut cheese berkrim cheese)
1 sb tepung kastad
400ml susu cair (1 1/4 cawan)
200g susu pekat (3/4 cawan)
50g mentega (2 sb)
beberapa keping oreo
.
cara buat:(cara mudah saya)
1-satukan telur,biskut,tepung kastad,susu cair,susu pekat dan mentega dalam blender..blend sampai hancur
2-masak serbuk agar2 dalam air..kacau sebati..pastu masukkan gula..kacau sampai gula hancur...
3-masukkan adunan yang dah diblend tadi dalam adunan agar2..kacau2..dan tutup api bila mendidih...senang kan..
4-biarkan sejuk sikit..masukkan lam loyang or bekas agar2..saya lapiskan dgn biskut oreo dan kiwi..biarkan ke suhu bilik..dan sejukkan dalam peti ais..
.
bila dah keras, leh potong2 dan ngappp!..sejuk tekak..nyamann..
.

~sedap makan bila sejuk..nyammm!
.
cuba la..
.
updated:biskut cheese cenggini tapi sy guna biskut yg lain..lupa dah nak snap gambo..huhu..
.

.
sekian~

4 bite cupcakes!:

nanonano said...
November 30, 2011 at 1:09 PM

dear, biskut cheese yg cane eh?

Noli Cupcake said...
December 1, 2011 at 11:13 AM

lupa nk snap yg noli guna..huhu

nur said...
December 1, 2011 at 3:19 PM

acik nak belaja juga yg nie..hehe..acik kek cheese ada receipe x??..share chiq..ehehe

Noli@Ibu Wafa said...
December 4, 2011 at 7:03 PM

aty:ade resipi kt sebelah knn nih..yg unbaked punye la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...